11/05/2020 – REDACCIÓ /
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reinicia des d’avui les obres aturades durant aquest període d’emergència pel coronavirus, un cop el Govern ha aprovat la represa gradual de les obres i contractes de serveis suspesos per la Covid-19.
En aquest sentit, FGC tornarà a posar en marxa les actuacions garantint en tot moment les mesures de seguretat i salut pública, entre elles les obres de senyalització de la línia Barcelona-Vallès relacionades amb el nou itinerari que permetrà l’increment de freqüències a partir de 2021.
A més reprèn les obres de l’estació de plaça Catalunya, els aparcaments de Sabadell Plaça Espanya i Terrassa Nacions Unides i les obres de reforç de talussos i vessants.
Un tren cada 2,5 minuts a partir del 2021
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ampliarà les freqüències entre Barcelona i Sant Cugat a un tren cada 2,5 minuts i a 5 minuts entre Sabadell i Terrassa amb la capital catalana. Actualment a Sant Cugat hi circulen 32 trens en les hores punta amb una freqüència de pas de 112 segons. La resta d’hores la freqüència de pas se situa entre els 7 i 11 minuts. Per fer front a aquest augment de l’oferta, Ferrocarrils de la Generalitat comprarà 15 nous trens i, segons el president de la companyia, Ricard Font, s’aconseguirà un “carrusel continu” de combois.
Nou túnel pel 2030
Entre les mesures urgents és construir un segon túnel ferroviari entre Barcelona i el Vallès creuant sota Collserola i que suposaria un corredor directe amb un nou traçat entre Sant Cugat i Barcelona. A més es reduiria el trajecte a 15 minuts. Des de FGC s’assegura que aquesta decisió ho determina el Pla Director d’Infraestructures (PDI). Però des d’FGC, com a operadors, es considera que un cop ampliada la freqüència dels FGC a la línia del Vallès, el següent pas seria la creació d’aquest nou túnel. Seria una bona solució proposada de cara al 2030 i així es recull a l’Agenda 10/30 de l’empresa.