TV SANT CUGAT

La Policia Local de Sant Cugat s’integra al 112

Aquesta integració telemàticament a la plataforma del sistema d’avisos d’emergències de Catalunya permet reduir el temps entre la recepció d’una trucada al 112 i la seva tramesa als cossos operatius implicats.

L’alcalde Josep Maria Vallès i la consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, han presentat la integració telemàtica de la Policia Local de Sant Cugat  al servei d’emergències del CAT112, una iniciativa que té com a objectiu reforçar la seguretat i millorar la capacitat de resposta davant situacions d’emergència a la ciutat.

Núria Parlon, consellera d’Interior i Seguretat Pública: “Sant Cugat és pionera a Catalunya, junt amb Barcelona, en incorporar-se al sistema de carta telemàtica. Això permetrà a la Policia Local rebre les alertes al mateix temps que la resta de cossos operatius i amb informació molt valuosa com la geolocalització de les incidències. La voluntat de la Generalitat és que la resta de municipis es vagin incorporant al sistema del 112.”

A partir d’ara, la Policia Local de Sant Cugat, s’integra telemàticament a la plataforma del CAT112, un sistema que ja inclou els Mossos d’Esquadra, els Bombers de la Generalitat, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), la Guàrdia Urbana de Barcelona i els Bombers de Barcelona.

Josep Maria Vallès, alcalde de Sant Cugat: “La integració al 112, que està en marxa des de fa dos mesos i que aprovarem en el pròxim ple, agilitzarà el procés de gestió d’emergències i la resposta de la Policia Local. Amb aquesta iniciativa avancem cap a una major seguretat a Sant Cugat, un municipi molt extens i amb gairebé 100.000 habitants, que des del 2017, i gràcies a la coordinació dels cossos policials i d’emergències, no ha parat de millorar pel que fa a les xifres d’incidents relacionats amb la delinqüència”.  

Sant Cugat es converteix així en la primera ciutat, després de Barcelona, en implementar la integració telemàtica a la plataforma del CAT112, un cop superada la fase de proves que s’ha realitzat durant els darrers mesos i de l’aprovació, en el Ple municipal de dilluns vinent,  del conveni entre l’Ajuntament i el Centre d’Atenció i Trucades d’Urgència 112 Catalunya.

El regidor de Seguretat de l’Ajuntament de Sant Cugat, Bernat Picornell: “Sant Cugat es consolida com a referent en seguretat, amb un sistema pioner que millora la resposta davant emergències. La integració de la Policia Local dins del servei 112 és un pas endavant en la coordinació entre els serveis d’emergència, i permetrà que la nostra ciutat sigui encara més segura per als nostres veïns i veïnes. La rapidesa i eficàcia d’aquesta nova eina són fonamentals per garantir una millor protecció de la ciutadania”.

Aquesta integració permet reduir significativament el temps entre la recepció d’una trucada al 112 i la seva tramesa als cossos operatius implicats, ja que el CAT112 pot transferir l’incident mitjançant carta telemàtica i de manera simultània a tots els serveis d’emergència. Fins ara, els incidents destinats a la Policia Local de Sant Cugat es comunicaven via trucada telefònica.

A més de reduir el temps de resposta, aquest sistema garanteix una major qualitat i homogeneïtat en la informació compartida. La carta de trucada, que especifica els detalls de l’avís, és comuna per a tots els cossos implicats i es distribueix simultàniament, per la qual cosa els i les agents de la Policia Local de Sant Cugat podran obtenir en tot moment la informació precisa sobre el lloc de l’incident, l’índex de gravetat de la situació i la millor manera d’actuar.

Amb aquesta integració, el CAT112 reafirma el seu compromís d’incorporar telemàticament totes les policies locals de Catalunya que disposen d’una sala de coordinació operativa 24×7 durant tot l’any.

Comparteix

Sant Cugat Magazine #110

Directe TV

Enquesta

En quin règim d’habitatge viu a Sant Cugat?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?